If We Hold On Together

Don’t lose your way
With each passing day
You’ve come so far
Don’t throw it away

Live believing, dreams are for weaving
Wonders are waiting to start
Live your story, faith, hope and glory
Hold to the truth in your heart

If we hold on together
I know our dreams will never die
Dreams see us through to forever
Where clouds roll by for you and I

Souls in the wind
Must learn how to bend
Seek out a star
Hold on to the end

Valley, mountain, there is a fountain
Washes our tears all away
Words are swaying, someone is praying
Please let us come home to stay

If we hold on together
I know our dreams will never die
Dreams see us through to forever
Where clouds roll by for you and I

When we are out there in the dark
We’ll dream about the sun
In the dark we’ll feel the lights
Warm our hearts, everyone

If we hold on together
I know our dreams will never die
Dreams see us through to forever
As high as souls can fly
The clouds roll by for you and I

Taken from http://www.songlyrics.com/diana-ross/if-we-hold-on-together-lyrics/
Read more at http://www.songlyrics.com/diana-ross/if-we-hold-on-together-lyrics/#C7rDF542ma0Y6U3M.99

Dear readers, emang ya…lagu-lagu berbahasa Inggris itu banyak banget yang syair lagunya itu feels “touchy” kayak yang di atas itu. Mungkin banyak juga sih, yang syair lagunya asal, tapi kayaknya banyakan lagu Indonesia deh, yang walaupun syair nya asal-asalan tapi tetep aja laku.

Di  flashdisk  ku ada mp 3 lagu ini, sering denger sambil jalan, terselip diantara lagu -lagu lainnya. Kadang pas dengerin asal dengerin aja, nggak konsen sama liriknya. Baru tau kemarin kalo lirik dan maknanya itu bagus banget…🙂

 


2 Comments on “If We Hold On Together”

  1. So sweet…. syairnya menyentuh banget ya….🙂 Dulu jaman saya suka belajar malam2x ketika masih sekolah dan kuliah biasanya lagu2x setelah jam 10 malam di radio itu yang melow2x begini…saya suka banget…. Tapi pas saluran radio FM habis semua (sekitar jam 1 atau jam 2 pagi) dan beralih ke siaran RRI yang 24 jam…. tiap satu jam ada pasti berita….trus di akhir berita ada daftar harga tomat, wortel, kol, cabe merah keriting dll…hehe Lagunya juga jadi dangdut semua gitu…. beda banget deh😀 Nggak papa buat menemani belajar, daripada sepi….

    • Failasufah says:

      Hahaha… ngebayangin Mbak Feli belajar ditemani deretan harga bawang merah satu kilogram…cabe merah keriting satu kilogram…dll🙂🙂 Mbak Feli hebat deh kuat belajar sampai jam segitu. Pantesan dapet beasiswa🙂🙂


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s